.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساری به دنبال خواهرخوانده

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر ساری گفت: ضرورت دارد تا شهری را به عنوان خواهرخوانده مرکز مازندران درنظر گرفته شود که بتوان با تحکیم روابط در جهت توسعه شهری گامی مثبت برداشته شود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، مهدی رضایی فرح‌آبادی شب گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری در نطق پیش از دستور با بیان اینکه شهر ساری دارای ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، گردشگری، منطقه کشاورزی ممتاز و مرکز مواصلاتی چندین استان است، اظهار داشت: جمعیت قشر جوان استان مازندران در صدر جمعیت جوان سطح کشور است که وظیفه ما را در قبال جوانان سنگین‌تر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های شورا و شهرداری باید در راستای رفاه حال شهروندان اجرا شود، یادآور شد: ساری دارای بهترین نوع ساختار شهری از لحاظ مهندسی است که دارای نقشه شعاعی بوده و این امر موجب شد تا توجه همه مسیرهای شهری به مرکز شهر بیشتر و شاهد افزایش ترافیک روزافزون باشیم.

این مسئول حل اساسی ترافیک مرکز شهر ساری را ساختارشکنی دانست و گفت: تغییر شبکه‌های شعاعی شهر به صورت حلقوی و شطرنجی چاره‌ای برای حل ترافیک شهر ساری است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا شهری به عنوان خواهرخوانده مرکز مازندران در نظر گرفته شود که بتوان با تحکیم روابط در جهت توسعه شهری گامی مثبت برداشته شود.

رضایی بر تحکیم ارتباط اعضای شورای شهر و شهردار ساری با شهروندان تاکید کرد و ابراز داشت: از طریق پیامک، معرفی سامانه 137 و راه‌اندازی مرکز فوریت‌های خدمات‌رسانی می‌توان ارتباطی منسجم با شهروندان برای حل مشکلات شهروندی برقرار کرد.

این مسئول با بیان اینکه حوزه معاونت شهرسازی و معماری در شهرداری باید برجسته و با دامنه وسیع‌تری فعالیت کند، گفت: جهت‌گیری معاونت شهرسازی و معماری باید در افقی دور دیده شود و با طراحی، تصویب و اجرای فعالیت‌های عمرانی طرح‌های تفضیلی را مطابق ضوابط ساخت و ساز شهری و معماری سنتی به اجرا درآورد.

وی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک و هوشمندسازی معابر شهری باعث می‌شود تا ترافیک شهری مدیریت شود، اذعان داشت: شناسایی معابر موردنیاز برای روان‌سازی ترافیک و پیگیری بازگشایی آن، ایجاد پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر با حمایت بخش خصوصی، بکارگیری مشاور برای ایجاد خطوط دوچرخه‌سواری به صورت عمومی و ورزشی به طول چند کیلومتر، ایمن‌سازی مدارس و نصب علائم راهنمایی و رانندگی از مواردی است که شورای شهر می‌تواند با ارائه مصوبات کارشناسانه از سوی شهرداری اجرایی شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 بهمن 1390
هرچند امیدی به شوراهای شهر در هیچ یک از شهرهای استان مازندران ندارم، ومطمئن هستم مشکلات شهر ساری هم با خواهر خواندگی حل نمی شود؛ اما آمادگی دارم این مسئله رو با یکی از شهرهای جنوب شرق آسیا ، حوزه خلیج فارس ، آلمان ویا ایالات متحده پیگیری کنم
متاسفانه مشکل شهرهای استان، کوته بینی، عدم تجربه، ساختارهای نا منسجم و بالاخره رقابت های دورن شهری کاذب هست.
بعنوان یک به اصطلاح متخصص در 2 سال پیش عازم ایران شدم و در دانشگاه مازندران و مقاله خود را که یکی از 11 مقاله برگزیده جهت ارائه انتخاب شده بود اینگونه ارائه دادم که :
"استان مازندران بواسط ارتباطات گسترده فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بگونه ای است که شایسته است به نام کلان شهر مازندران نامیده شود و شهرداری های هر شهر ضمن استقلال در عمل تابع راهبردهای کلانی باشند که صرفا در مرکز استان اخذ می شود".
بازهم تکرار می کنم که مشکل استان در صورتی حل می شود که کل استان بصورت کلان شهر دیده شود. در اون صورت شهرداری ساری و قائم شهر مانند شهرداری ناحیه 1 و ناحیه 2 تابع نظرات استان هستند
این همه مسئله در استان بوجود نمی آید و شاید نیروهای داخل شهر بجای گرفتن پای یکدیگر ، دستان یکدیگر را بگیرند
ما رو حرفمان می مانیم
یک به اصطلاح متخصص
Saeed 10 بهمن 1390
بريد تو گوگل ارث از بالا سارى رو ببينيد تا بدونيد دنيا دست كيه!
اونجاست كه ميشه فهميد سارى چند برابر شهراى ديگه ست، حيفه خدايش...
نا شناس 10 بهمن 1390
بسیار کار شایسته و در خوری بود. جایگاه ساری به عنوان دارالملک تاریخی طبرستان کهن بسیار بالا تر از اینهاست و می بایست در جهت معرفی این کهن شهر به ملت ایران و جهان تلاش کرد.(با تشکر از سایت شمال نیوز از انعکاس اینگونه اخبار)
نا شناس 11 بهمن 1390
این خبر را عادل روحی مشاور فرهنگی معاون سیاسی استانداری داده است شما لطف فرمایید در موضوعات دیگر که در استان کمرنگ است و توجه ای نمیشود بپردازید و پیشنهادات تازه ای را مطرح کنید.
شهروند 11 بهمن 1390
ساری شهر مهمی تو شمال کشور هست(به همراه گرگان و رشت) ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا امکانات رو به مازندران بیاریم تو همه استانها یک شهر مرکزیت داره و تمام استان حول اون شکل می گیره اینجا هم ساری این وضعیت رو داره به نظرم واحد روابط بین المللی شهرداری ساری باید شکل بگیره و با کمک استانداری ارتباط بیشتری با شهرهای دیگه دنیا برقرار بشه تا شهرداری های ساری و استان بتونن با تجربیات و امکانات مدرن روز شهرهای دنیا آشنا بشن و به شهروندان خدمات بدهند. البته شهرداری ساری فعالیتهایی انجام داده که بهتره در این زمینه فعالتر بشه و صرفا تشریفاتی نباشه
نا شناس 11 بهمن 1390
هيچ اتفاق خوبي قرار نيست بيفته !!!!
نا شناس 11 بهمن 1390
اگر از استان خارج شوید متوجه می شوید که با فوت مرحوم کردان، مازندران تمام شد.
فرشاد راعی 11 بهمن 1390
گردشگری، منطقه کشاورزی ممتاز و مرکز مواصلاتی چندین استان است
یعنی واعاً از نظر گردشگری شهر دیگه ای تو استان بالاتر از ساری وجود نداره !!!!!!
از نظر منطقه کشاورزی که همه میدونن آمل قطب کشاورزی شمال کشور هم از نظر تنوع محصول و هم از نظر کمیت هست..... تنوع محصولش به گونه ای بوده و هست که در لغت نامه درباره آمل دهخدا اومده "اگر شهر راحصار کنند هیچ نیازی به بیرون نخواهد بود و در این شهر از انواع محصولات کشاورزی از گرمسیری گرفته تا سردسیری قابل کشت است.
از نظر مرکز مواصلاتی هم باید بگم واقعا متاسفم که شورای شهر ساری هنوز به اندازه شهرش علم نداره و شهرشو نمیشناسه. اگه در نقشه ببینید مرکز و نقطه ثقل مواصلاتی شمال کشور، شهرستان آمل با چهار شاه راه حیاتی هست (درقیقا در نقطه ثقل شمال کشور) و ارتباط مستقیم با پایتخت.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.